Sunday, March 7, 2010

Rumusan Selangor v Kedah

Salam..

huish penat drive balik Sg.Petani dari shah alam pun x habeh lagi ni. Tengok highlight gol2 semalam memang betoi2 down kan aku. Kesimpulan, aku KECEWA dengan game semalam..

Antara benda yang aku nampak:

1 - Semua department lingkup! Dari mie yeh sampai la lan mail. Semua lingkup. Bagi aku semua player kita semalam below par. No excuse!

2 - Aku penah cakap sebelum ni kalau kita jumpa team2 heavyweight, midfield akan jadi penentu ke mana game tu akan pi. Semalam obvious sangat midfield kita sangat2 loi. As usual, ARUL WAS THE WEAKEST PART OF THE TEAM!! Bagi aku defend memang teruk semalam. Tapi apa yang menyebabkan depa teruk?? Awat defend saja yang perlu absorp pressure? Sebab pressure tersebut telah pun lolos di bahagian midfield. So defend la teruk kena kampoi. Bila keadaan macam ni no wonder mistake banyak dilakukan. Yang paling bahaya defence adalah 2nd last line dalam team. Sebarang kesilapan defence akan memberi masalah besaq pada keeper. Semalam terang2 midfield kita out. MEMANG OUT OF CONTROL..

4 - Defence kita lebih menumpukan untuk man mark striker depa. Kita jadi terlalu congest di depan mie yeh sampai wingers depa terlalu bebaih bergerak n buat cross. Sedaq atau dak Amri Yahyah adalah duri dalam daging semalam. Cuba perati decision making dia. Cuba perati macam mana dia feed bola pi kat wing atau pun striker. Cepat bertindak merupakan ability Amri yang sangat berguna. Attributes Amri ni la yang xdak pada pasukan kita. Lagu mana corak offensive kita?? Dapat bola teragak2 nak passing, lambat bertindak. Then cuba burst secara solo. Last2 sangkut dekat Bun. Defensive Selangor dengan begitu cepat tutup ruang. Aku cukup puji Bun la. Memang kawasan tengah dia pegang. Dari segi grounder mahu pun di udara. Bola 50-50 celen pun dia menang. Absorp pressure dengan sangat2 efektif. This is what we need from a defensive midfielder..

5 - Mie yeh buat simple mistake utk gol lob Amri. Out of position! Teruih lemaih..


Kesimpulan aku :

1 - Semua department lingkup semalam..

2 - Hampir kesemua player main below par..


Cadangan aku :


1 - boleh "rest" kan AY. Langsung xdak variasi. Kita sudah sampai ke pertengahan musim. Dan semalam Selangor telah membuka keaiban kita di depan seluruh rakyat Malaysia di mana Kelantan gagal buat hari tu. Masih ada coach lain yang lebih berkebolehan aku rasa..

2 - rest kan Arul. X dak orang buleh ganti Arul?? Come out with new tactical la. Aku yakin semua orang dah mola cemuih dengan taktikal 4-4-2 dan long ball. Long ball pun buleh kira berapa banyak yang kita menang..

3 - Restructure balik position semua players. Letakkan balik player2 di posisi asai. Contoh : Md.beri main DM balik. Pelan main LB balik..

4 - Bagi ULTIMATUM atau KATA DUA pada player yang kurang bagi komitmen. Player dah cuba sehabis baekk?? Jangan kencing la. Buleh buat lagi baik kot. Takkan main tagha semalam ja. Azmi Muslim buleh di reserve kan saja. Orang mai tekel jenih penakut nak teruih burst masuk. Sayang kaki. Aduuu..

KITA SUDAH PERLU MENEKAN PANIC BUTTON
sekiranya kita masih ada keinginan untuk mendakap sekurang2 nya 1 piala musim ni..

Aku nak sangat tengok ada perubahan dalam skuad kita lepaih ni..

copied from : HKC

No comments:

Post a Comment