Tuesday, April 5, 2011

Kedah 1 JFC 2

Geram subgguh tgk game semalam. Tgk line-up yg sama ketika bertemu KL Sabtu lepas, hati dah tertanya-tanya apakah taktikal Hj Radhi sebenarnya? Persembahan Sepet & Sabree tak berubah dengan apa yang dipertontonkan ketika bertemu KL. Dan hasilnya mereka dikeluarkan awal menggantikan Azlan & Spidot, sama seperti apa yang berlaku dengan KL !!! Tak kan Hj Radhi tak perasan atau sengaja memberu peluang kedua atau mereka ni anak emas Kedah ???

Sepet dengan aksi longlai dan sering-kali tersangkut bola manakala Sabree yang tak dak arah tujuan. Sejak bertemu KL, Keon juga kelihatan gugup dan kekurangan idea.

Bad lebih sesuai bermain di sayap dengan Spidot manakala Azlan pair dengan Meen. Coach... cuba try tengok. Mungkin coach lebih arif ... wallahualam.

Tentang gol JFC, memang kedua-dua gol itu cantik dan sukar diselamatkan oleh Hadi, tapi pertahanan yang sepatutnya dipersalahkan. Membiarkan player JFC merayau-rayau diluar kotak penalti adalah sesuatu yang sukar diterima. Jangan ingat gol hanya boleh dijaringkan dari dalam kotak penalti saja.

Diharap ini memberi pengajaran kepada coach dan players. Kekalahan pertama di darulaman untuk season ni.

1 comment:

  1. cepat amik coach. RMD tu terbatas sikit.Zanadib, apa hang kata pun ada kebenarannya, cuma pak long keuaq awai maybe dia tak sempat buat apa yg patut.Game KL & JFC, dok nampak kita serang dari tepi, makna kata midfield out. Cuma lepas Fikri masuk baru la hidup tgh kiri & kanan.Sama skrip cam Rajagopal punya taktik. Safiq Rahim tak function sgt cuma dia rajin. Msia byk pakai KUNALAN etc Apakah ini sebenarnya ramuan Bola sepak MALAYSIA ????Player kita sebenarnya berbakat tapi bakat tu akan terhakis kalau duduk dalam bendang yang samaIkut macam Safee Sali insyaallah bakat dia boleh berkembangKita pakat2 sebarkan dalam you tube ka apa ka tunjuk kat dunia mana tau ada team yg berminatSepet, KEON masih muda tapi bakat depa tgk macam koi layu .....Sudah sampai masanya kita tolong bolasepak kita bila 'Pagar yang diharapkan dok sibuk tunggu musim menuai ja'

    ReplyDelete